Tuna föräldraförening

Alla föräldrar och vårdnadshavare till barn på Tuna skola är varmt välkomna att vara medlemmar i Tuna Föräldraförening

Föreningen arbetar för att samarbetet mellan hem och skola ska fungera så bra som möjligt. Vi träffar regelbundet rektor och lärare för att diskutera stort som smått som rör skolan.

Nyckelord för vår verksamhet är: samverkan, dialog och respekt för varandras olika roller.

Nyfiken? Då är du varmt välkommen att komma på något av våra möten!

Vad gör då Tuna Föräldraförening?
✓ Tuna FF har bland annat hand om skötseln av Tuna grusplan och håller den redo under årets alla årstider. Vintertid samordnar vi spolning av is. Kommande vinter skulle vi behöva blir fler som hjälps
åt med is-spolning, hör gärna av dig om du kan tänka dig att ställa upp!

✓ Tuna FF sökte under vintern stöd i ett projekt hos Uppsala kommun som blev beviljat och vi kunde därmed köpa in saker för att underlätta skötseln av isen så som kvastar, skyfflar, isskrapor och även åkstöd till barnen.

✓ Under vår och sommar ser föreningen till att salta grusplanen, rensa ogräs och röja inför terminsstart så att skolan kan hålla sina idrottslektioner på grusplanen.

✓ Föreningen köper in presenter till all personal på skolan efter både höst- och vårtermin.

Vad har vi på gång?
✓ Vi undersöker möjligheterna att anordna föreläsningar och vi mottar gärna förslag på viktiga och intressanta ämnen!
✓ Vi ska starta upp en Ta och Ge-hylla i skolan alternativt anordna bytesdagar för kläder och sportartiklar.

Om du inte hinner komma på våra möten eller hjälpa till så kan du stötta vårt arbete genom
att bli medlem. Är vi fler kan vi göra mer!

Bli medlem och stöd föräldraföreningen: 100 kr per familj och läsår.
Bankgiro: 642–5953 (Märk betalningen med vårdnadshavares namn samt barnets årskurs)
Swish: 1230216408 (Märk betalningen med vårdnadshavares namn samt barnets årskurs)
Kontakt med föreningen: tuna.foraldraforening@gmail.com

Vi finns nu på Facebook, sök på Tuna Föräldraförening och gilla vår sida.

Uppdaterad: